ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

מהו גילוי מרצון

ראשי / מהו גילוי מרצון
גילוי מרצון

מנהל רשות המסים: "נפרסם נוהל גילוי מרצון חדש לזירת הקריפטו לפני פסח"

מהו גילוי מרצון?

בשפה פשוטה, דווח ושלם מס על כל הכנסותיך, ללא פניה של רשות המסים – בדיקה, ביקורת או חקירה… ובתמורה, תקבל חסינות מהעמדה לדין פלילי.

אין זה סוד, שההוצאות הכרוכות במלחמת חרבות ברזל, במישרין או בעקיפין, הינן רבות ומכבידות על תקציב המדינה.

על כן, הוחלט בתחילת שנת 2024, לזרז הקמת מסלול "גילוי מרצון", אשר בעקרון, מטרתו היא להעשיר את קופת המדינה.

רשות המסים מעוניינת לעודד נישומים, עוסקים, יחידים, בעלי תפקידים בתאגידים ומייצגים שעברו עבירות על חוקי המסים, לתקן את דיווחיהם ולדווח נתוני אמת. לשם כך, רשות המסים, בתאום עם פרקליטות המדינה, מוכנה להתחייב שלא יינקטו הליכים פליליים נגד מי שיבצע גילוי מרצון בתנאים מסוימים.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

שאלות ותשובות

אז ככה, ראשית יש להתקשר עם משרד מקצועי, אשר עוסק בתחומי דיני המס. המשרד באמצעות מקצועניו, ידע להכין או לכמת את חבות המס שנובעת מהכספים שיכללו במסגרת הגילוי מרצון. משרד מקצועי אף ידע למצות את כלל תכנוני המס הלגיטימיים והחוקיים על מנת לשלם את הסכום המינימלי על פי החוק והכללים. לאחר מכן, המשרד כמייצג, יכין בקשה לגילוי מרצון על פי הנוהל שעתיד להתפרסם בקרוב, יגיש אותו בשמך כמייצג שלך ויתנהל עם גורמי רשות המסים עד לקבלת אישור מצד רשות המסים לכך שקיבלת הלכה למעשה חסינות מהעמדה לדין פלילי לאחר תשלום מס האמת.

נוהל גילוי מרצון, אשר עתיד להתפרסם בקרוב, דורש מצד אחד, לחשוף את כלל הכנסות הנישום ותשלום מלוא המס בגינו. בנוסף, מי שמגלה מרצון, ישלם את המס בתוספת ריבית והצמדה בשל האיחור בתשלום.

ראשית, היום בשל חסרון הכיס התקציבי, לרשות המסים מוטיבציה גבוהה לבצע פעולות אכיפה וחקירה יזומות מטעמה. אז כל אחד ישאל את עצמו, "האם אני עבריין מס ?" האם אני רוצה להיקלע להשלכות החמורות של פתיחה בתיק פלילי כנגדי ? השלכות אשר ככל הנראה (תלוי בהיקף העבירה) עשויות להסתיים במאסרים, קנסות והוצאות גבוהות מאוד מצידי.

מניסיון העבר, כאשר היו תקופות בהן היה קיים נוהל כזה, כל עוד, הנישום גילה או חשף את כל רווחיו במסגרת נוהל הגילוי מרצון, אזי המדינה מנועה למצות דין פלילי בנדון. ייתכנו מצבים, בהם נישומים ניסו להתל ברשויות, וחשפו רק חלק קטן מהכנסותיהם במסגרת הנוהל, בסיטואציה כזו, המדינה רשאית להעמיד לדין פלילי כל אימת אוספת די ראיות שמצביעות על כך.

הבנקים בהתנהלותם השמרנית, אכן נוהגים להערים קשיים להכניס כספים לחשבונות הבנק שלנו. הסיבה לכך הינה החשש מהיות הבנק כמסייע בהעלמת הכנסות או הלבנת הון, כאשר הבנק חשוף לסנקציות בשל כך. כאשר יתקבל אישור לפיו שולמו כלל המסים בגין כספים נדונים, הבנק יניח דעתו בכשרותם, ולא רשאי לסרב להכניס את הכספים שהפכו ללגיטימים וחוקיים עבורך לחשבון הבנק שלך.

עלייך להשאיר פרטים בדף הנחיתה, משרדנו יחזור אליך ומשם יובהר לך בדיוק מה הצעדים עליך לעשות.

ברמת העיקרון כדאי להתקשר עם איש מקצוע אשר מכיר את כלל ההיבטים הכרוכים בפרוצדורה שכזו, הן מבחינת חוקי החשבונאות והמס, והן מבחינת סדרי הדין הפליליים אשר במהותם הינם משפטיים. בנוסף יש לציין כי במסגרת התקשרות עם עו"ד, עורך הדין חייב על פי רוב, בחיסיון ללקוחו. וזאת בניגוד למי שאינו עורך דין.

אין חכם כבעל ניסיון

דירוג כובים
ברצוני להמליץ על אריאל, הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית. כאשר יש מקרים מורכבים שמגיעים אליי למשרד, אני יודע שיש כתובת שלא אהסס להפנות אליה - והיא אריאל נוטע.
המלצה על רואה חשבון עקיבא
רו"ח עמרי ביטס
אריאל נוטע הוא עורך דין וחשוב מכך - שותף לדרך. אריאל מלווה את המשרד שלי בתיקים מורכבים, ובכל משימה שנדרש אלייה - הוא עשה אותה על הצד הטוב ביותר ותוצאות לשביעות רצוננו. ממליצים בחום.
רו"ח עופר עקיבא
רו"ח עופר עקיבא
כאשר יש צורך בעורך דין אשר מכיר את המערכות, יודע איך הן עובדות מבפנים ויכול לבחור מתוך ארגז הכלים העמוק שלו את האסטרטגיה אשר תוביל את הלקוח להיות מרוצה מן התוצאה אז אריאל הוא הבחירה המושכלת.
עו"ד שרית אדוני אברהם
עו"ד שרית אדוני אברהם
לקריאה נוספת
הלבנת הון
הלבנת הון – לא מה שחשבתם

מה היא הלבנת הון? "הלבנת הון היא עשיית פעולה ברכוש, לעתים באמצעות המערכת הפיננסית, במטרה להטמיע רכוש, שמקורו בפעילות עבריינית, בתוך רכוש הנושא אופי חוקי

קרא עוד »