ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

חוות דעת ואישורים מקדמיים לרשות המסים

ראשי / חוות דעת ואישורים מקדמיים לרשות המסים

ישנן סיטואציות רבות ומגוונות, בהן רשות המסים לא תראה עין בעין עם הנישום או העוסק את הלך הדברים. 
ישנם נושאים ובעיקר נושאים הרלוונטים למס הכנסה, אשר עבורם כדאי להגיש בקשה מקדמית, לשם קבלת עמדתה של הרשות בנושא. 

לקבלת עמדת הרשות באופן מקדמי רלוונטיות רבה כאשר הנישום או הנישומה, נעמדים בצומת קבלת החלטות ועליהם לשקול את היבטי המס המשמעותיים  הנגזרים מפעילותם העסקית. לדוגמה- אישור מקדמי לצורך קביעת שנות ניתוק תושבות ומבחן מרכז החיים אשר מביא עמו הקלות כלכליות רבות ל-5 או ל- 10 השנים הבאות. אזי, מבחינת הנישום, התוצאה עשויה להיות כואבת מאוד לכיס במידה ולא קיבלת אישור מקדמי ולא תכננת מראש את אסטרטגיית החזרה שלך. 

חוות דעת לעניין מע"מ- לדוגמא, הטלת מע"מ בשיעור 0 לעסקאות מסויימות לפי סעיף 30 לחוק מע"מ. כך שהמשמעות עשויה להיות כי בנוסף למכירת טובין או מתן שירותים שאין לגבות בגינם מע"מ, ניתן אף לנכות את מלוא מס התשומות בגין הוצאות העוסק. 

כעו"ד ורו"ח יוצא רשות המסים ויוצא משרד רו"ח "ביג 4", רכשתי ניסיוני ממספר זוויות שונות ורלוונטיות, אשר משלימות אחת את השניה. כמי שמכיר את המערכת, את פועלה והתייחסותה לסוגיות המס השונות אשר עולה בהן הצורך, להשיג חוות דעת מקדמית או לנקוט עמדה באמצעות חוות דעת משפטית, אפשר לומר, שעבודה מקצועית של עורך הדין יכולה להביא לתוצאת מס משמעותית ביותר עבור הלקוח.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

שירותי חוות דעת לרשויות המס

חוות דעת עורך דין לחוקיות התנהלות מסוימת

שכיח הוא המצב לפיו אדם, יחיד, נישום או עוסק, לא מבין באופן ברור את שמטילים עליו דיני המס. כפי שאפילו רשות המסים תודה, חוקי המס, הינם מסואבים, מורכבים ומסובכים בטח ובטח לאדם מן השורה.

לאור אלו, עולה הצורך בחוות דעת משפטית לניתוח התנהלות ביחס לחוק מע"מ או פקודת מס הכנסה. מטרת חוות הדעת, הינה לשכח או למנוע את ההליך הפלילי שתיאורטית יכול להפתח כנגד המזמין. ואסביר, לצורך הדוגמא, אדם הינו תושב חוזר ותיק (כהגדרתו לפקודת מס הכנסה) אשר מקבל באופן חודשי משכורת מחו"ל למדינת ישראל. נשאלת השאלה, האם משכורת זו מחוייבת במס בישראל, או שמא, פטורה ממס ומדיווח כפי שמקנה החוק לתושבים חוזרים בסיטואציות מסויימות.

אזי, משרדינו יודע לנתח את הפעולה בראי החוק, ויודע לתן חוות דעת מקצועית, אשר נערכת על פי כללי הדין ומטרתה כאמור שלא ייפתח הליך פלילי כנגד המבקש. חוות דעת כאמור, יש שיינתנו ביחס לפקודת מס הכנסה, חוק, מע"מ, פקודת המכס ועוד ועוד.

חוות דעת לרשות המיסים

החלטת מסוי מקדמית (פרה-רולינג)

פרה רולינג (Pre Ruling), כפי שנקרא בעבר, או החלטת מיסוי מקדמית (כפי שהיא מכונה כיום) היא החלטה הניתנת על ידי המחלקה המקצועית ברשות המיסים בנושאי מס הכנסה, מס ערך מוסף מיסוי מקרקעין ואף מכס. הליך זה בא להקל על נישומים בשאלות מיסוי מקצועיות המתעוררות אגב עסקאות מכל מן וסוג שהוא.

החלטת מסוי מקדמית מאפשרת לנישום/יחיד/עוסק/יבואן להשיג וודאות באשר להשלכות המס בקשר עם עסקה מסויימת או התנהלות עסקית מסויימת, ולהבין אם התכנון להתנהל באופן מסויים "כשר" ביחס לדין הספציפי. לא תמיד בסיטואציות שמתוארות לעיל, יהא כדאי לפעול בדרך פעולה זו, יש לשקול את האסטרטגיה בכובד ראש.

משרדינו יודע לתכלל את הצרכים של הלקוח ולייעץ לו על דרך פעולה נכונה לפיה יש לנקוט. וכמובן להוציא לפועל את דרך הפעולה כאמור.

פרה רולינג

גילוי מרצון

עד 2020 חודשה בחקיקה וכן בהוראות שעה, האפשרות להגשת גילוי מרצון באופן אנונימי. כלומר, התנהלות של עורך דין לענייני מסים, מול גורמים ברשות, אשר מעוניינים להסדיר מצבים לפיהם העלימו הכנסות או לא דיווחו באופן מלא את שהיה עליהם לדווח. הלכה למעשה, גם היום בשנת 2021, מוגשות עדיין בקשות גילוי מרצון באופן אנונימי.

בסופו של ההליך, משלם הנישום/עוסק/יחיד את המס שהיה עליו לשלם ובתמורה מקבל על התנהגותו זו שבבסיס הגילוי, חסינות מהליך פלילי. לניהול הליך תקין וקביל של גילוי מרצון ישנם מספר כללים: גילוי מלא- לא יתקבל גילוי חלקי, או גילוי לפי מה שנוח לגלות, תום לב ואי קיומו של מידע מוקדם- הכוונה הינה, שאילו החלו הליכים של ביקורת או חקירה מצד רשות המסים, לא תנתן אפשרות להגיש גילוי כאמור.

משרדינו יודע לתת את פתרון המסוי האפקטיבי ביותר למען הלקוח. יש לתכלל את כל הגורמים וההשפעות הכלכליות טרם נוקטים בהליך כזה או אחר.

גילוי מרצון

מדוע לבחור עורך דין יוצא רשות המסים?

החפיפה בין מסוי פלילי לאזרחי מועצמת יתר שאת כאשר מדובר בחוות דעת משפטית ונקיטת עמדה מול רשות המסים. שם, עולה הצורך המשמעותי לעו"ד שהינו יוצא המערכת בדגש על יוצא מערכת שעסק בפן הפלילי ברשות המסים. גם לגבי החלטות מיסוי מקדמיות ישנה נחיצות רבה וערך מוסף רב, לעו"ד יוצא מערכת, אשר מכיר את אופן פעולתה. וכן יודע להדגיש את הנקודות שתבואנה לטובת הלקוח במסגרת ההליך.

מדוע לבחור עורך דין שהוא גם רואה חשבון?

כאשר נותן חוות הדעת, שם דגש הן לפן החשבונאי (אשר מהווה את המסד עליו מושתתת פקודת מס הכנסה) והן לפן המשפטי, שזהו עולם ומלואו של אסטרטגיה בהיבט הזווית אשר דרכה כדאי "לתקוף" את הסוגיה, כך יקבל הלקוח ערך מוסף מן הסינרגיה הזו. שכן, זניחת אחד "מצידי המטבע" (חשבונאי ומשפטי) עשויה לעיתים, להפיל את הפור בצד הלא רצוי עבור הלקוח.

עורך דין מסים אריאל נוטע

אין חכם כבעל ניסיון - עורך דין מומלץ

דירוג כובים
ברצוני להמליץ על אריאל, הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית. כאשר יש מקרים מורכבים שמגיעים אליי למשרד, אני יודע שיש כתובת שלא אהסס להפנות אלייה - והיא אריאל נוטע.
המלצה על רואה חשבון עקיבא
רו"ח עמרי ביטס
אריאל נוטע הוא עורך דין וחשוב מכך - שותף לדרך. אריאל מלווה את המשרד שלי בתיקים מורכבים, ובכל משימה שנדרש אלייה - הוא עשה אותה על הצד הטוב ביותר ותוצאות לשביעות רצוננו. ממליצים בחום.
רו"ח עופר עקיבא
רו"ח עופר עקיבא
כאשר יש צורך בעורך דין אשר מכיר את המערכות, יודע איך הן עובדות מבפנים ויכול לבחור מתוך ארגז הכלים העמוק שלו את האסטרטגיה אשר תוביל את הלקוח להיות מרוצה מן התוצאה אז אריאל הוא הבחירה המושכלת.
עו"ד שרית אדוני אברהם
עו"ד שרית אדוני אברהם
לקריאה נוספת