ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

עורך דין מכס

ראשי / עורך דין מכס

לרשות המסים מערכות הפועלת כל העת, לאיתור טובין המיובא שלא כדין לארץ.

על מנת להחשד בעבירת "הברחה" (על פי סעיף 211 לפקודת המכס עבירה מסוג פשע בנסיבות מחמירות), לא צריך ממש לנסות להבריח טובין או להסליקו כשאין משים לב לתוך שטח ישראל, די ב- "להחזיק" טובין מוברחים, או להתכוון להבריח.

לאגף המכס ומע"מ ישנן מספר יחידות העשויות לחקור עבירות מכס. יחידת יס"מ (סמים מכס) אשר לה סמכויות חקירה, תחקור תיקי הברחה או יבוא טובין שלא כדין.

בנוסף, יחידות החקירות של האגף מוסמכות לחקור עבירות מכס משמעותיות, כאשר מדובר על תיקים בהיקפים גדולים ובעיקר כאשר עבירות המכס מובילות או מהוות מקור לעבירות נוספות, כגון עבירות על חוק איסור הלבנת הון.

עורך דין מכס, אשר עבד כחוקר וריכז תיקי מכס מורכבים, הינו בעל יתרון מובנה ביכולת לתת ערך ללקוחותיו. זאת בשל היכרותו עם האופן שבו יחידות החקירות פועלות, וכן היכולת המקצועית, להבין את ההשלכות האזרחיות (שומות או גרעונות המכס) של החקירה הפלילית אשר כל העת, מהווים השניים, הליכים מקבילים, פלילי ואזרחי.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

שירותי המשרד בתחום המכס

טיפול במחלוקות מכס במישור אזרחי

האלמנטים אשר ינתבו עבירה על פקודת המכס, לתיק פלילי בנוסף לאזרחי, הינם מגוונים. בקליפת האגוז יאמר כי זו היא פונקציה של היקף גרעון המכס (ככל שיותר גבוה תהיה מוטיבציה לפתוח אף בהליך פלילי) וכן, מידת התחכום של העבירה, האם טומנת היא בחובה כוונות מרמתיות ופליליות?, היות העבירה הינה עבירה טכנית או מהותית על פי תקנות המכס ועוד כהנה וכהנה.

מומלץ לשכור עורך דין מכס, עוד בשלבים הראשונים של ההליך. עו"ד שמגיע מתוך המערכת, מכיר את הניואנסים הללו אשר בלעדיהם אין תיק פלילי וניתן להיוותר במישור האזרחי, שתוצאתו כידוע הינה גובה השומה שיש לשלם.

עורך דין מכס

ייצוג בערעורי מכס לבית משפט

כאשר אין בין הצדדים, הרשות והייבואן/יצואן הסכמה על גובה השומה, זכותו של השני לערער לבית המשפט באם חש הוא שאין צדק בעמדת הרשות, כאן נכנס תפקידו של עורך דין מכס. משרדינו עוסק גם בייצוג מול ערכאות משפטיות בהקשר לשומות המכס. חשוב לציין, כי לא בכל מחיר, כדאי לערער על גרעון המכס/שומה, מדובר בהליך שעשוי להיות יקר, ולארוך זמן רב. משרדינו מזמין את המתלבטים להיוועץ עמנו בסוגיה זו.

ייצוג משפטי בענייני עבירות מכס

מדוע לבחור עורך דין מכס יוצא המערכת?

כמי שהשתתף באינספור חקירות מכס מורכבות ומסועפות, עורך דין לעבירות מכס חייב להכיר את המשמעויות הנגזרות והנלוות לחקירות מכס. כגון, חיוב מע"מ, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועוד.

מה הערך המוסף של עורך דין אריאל נוטע עבורכם?

כמי שאסף "לארגז הכלים" שלו, ניסיון פלילי ואזרחי רב בהקשר לעולם המסוי הישיר והעקיף, ובנוסף צבר ידע משמעותי במסגרת עבודתו בפרקליטות הפלילית, יש לי את היכולת המקצועית לאבחן כל מקרה ומקרה, כך, שיביא את הלקוח לתוצאה המיטבית בהליך אליו נקלע ולשמו ביקש ממני לייעץ לו.

עורך דין מסים אריאל נוטע

עורך דין לענייני מכס

רשות המיסים מפעילה מערכות רבות הפועלות בכל עת לאיתור טובין המיובאים לארץ באופן לא חוקי. סעיף 211 לפקודת המכס מגדיר עבירת הברחה כפשע בנסיבות מחמירות, והיא כוללת לא רק ניסיון להברחת טובין או לסילוק טובין משטח ישראל אלא גם החזקת טובין מוברחים או כוונה להבריח טובין לארץ או מחוץ לארץ.

אגף מכס ומע"מ מפעיל יחידות שונות המתמקדות בעבירות מכס וכן יחידת יס"מ (סמים מכס) המחזיקה בסמכויות חקירת תיקי הברחה וייבוא שאינו חוקי. יחידות אלה מוסמכות לחקור עבירות מכס משמעותיות ולנהל תיקים רחבי היקף הכוללים גם עבירות מכס וגם עבירות על חוק איסור הלבנת הון. עורך דין אריאל נוטע מנוסה בליווי אזרחים בחקירות באגף המכס ומומחה בניהול תיקים משפטיים הדנים בעבירות מכס.

עו"ד נוטע הוא גם משפטן וגם רואה חשבון שנהנה מידע עיוני רחב וניסיון מעשי בעבודה ברשויות המס ובכללן – באגף המכס. מתלבטים בשאלות מכס שונות ומתמודדים עם חשדות לעבירות מכס? פנו למשרדו של אריאל נוטע וקבלו סיוע בכל הליך משפטי או ייצוגי ברשות המיסים בכלל ובאגף המכס בפרט. אצלנו תקבלו שירות מקיף, ייעוץ פרטני, ייצוג מלא וליווי משפטי ארוך טווח.

 

ידע מקצועי וניסיון מעשי

תיקים משפטיים שנפתחים בגין עבירות מכס מחייבים ייצוג הולם בבית המשפט ומצריכים גישה משפטית ייחודית של איש מקצוע מיומן. אף שהידע העיוני הרחב שעו"ד נוטע רכש בפקולטות למשפטים וראיית חשבון, מאפשר לו להתיר בקלות כל סבך משפטי הנוגע לחוקי המכס, הוא נהנה גם מניסיון מעשי רב שנים הודות לתקופת עבודתו באגף החקירות של רשות המיסים. כדי לעבור בקלות חקירות של אגף המכס ולהתגבר במהרה על כל אתגר משפטי התקשרו למשרד אריאל נוטע וקבלו את כל המידע.

 

היכרות קרובה עם אגף המכס

עו"ד נוטע מכיר את מערכת רשויות המס מקרוב עוד מימי עבודתו ברשות המיסים. שבע שנות עבודה בתפקיד חוקר ומבקר באגף מכס ומע"מ לימדו את עו"ד נוטע איך מתנהלות חקירות כלכליות מורכבות ואיך למצוא את נקודות התורפה בכל חקירה וחקירה. אז אם אתם זקוקים לייעוץ משפטי ולליווי בהליכי חקירה מורכבים במשרדי המכס, כדאי שיעמוד לצידכם עורך דין מכס שמכיר כל צעד ושעל בדרכים המסועפות של אגף חקירות המכס. עו"ד נוטע מכיר היטב את אגף החקירות של המכס, יודע איך לזהות את נקודות החולשה בחקירה ומבין מה דרוש כדי להתמודד עם החקירה בקלות.

 

מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין מכס?

אם קיבלתם זימון לחקירת מכס; אם אתם חשודים בעבירות מכס, אם אתם זקוקים לייעוץ בערעורי מכס לבית המשפט, כדאי שתתייעצו עם עורך דין שבקיא בחוקי המכס. עו"ד נוטע ילווה אתכם לכל אורך הדרך גם בהליכי הערעור בבית המשפט וגם בחקירות מכס וייתן לכם הגנה משפטית מלאה. אל תתמודדו לבד עם רשויות המכס ואל תגיעו לחקירת מכס בלי גיבוי של משפטן מומחה.

 

מחלוקות מכס אזרחיות ופליליות

יש רכיבים רבים שמשפיעים על הגדרתן של עבירות מכס כעבירות אזרחיות או פליליות. באופן כללי הליכים פליליים שנפתחים בגין עבירות מכס, הם תולדה של היקף גירעון המכס, רמת התחכום בעבירה, הכוונות המשפיעות על המבצע בעת ביצוע העבירה (מִרמה או עבריינות פלילית) והשאלה אם העבירה היא טכנית או מהותית. אם נפתחו נגדכם הליכים אזרחיים או פליליים בחשד לעבירות מכס, כדאי שתדברו עם עו"ד נוטע. ניסיונו הרב יכול להשפיע על כיווני החקירה ואף להעביר את התיק מהמישור הפלילי למישור האזרחי, דבר שמתבטא בגובה השומה שתדרשו לשלם.

 

מתמודדים עם תיק מכס? אתם לא לבד

אם אתם יבואנים, יצואנים או משלחים שמתמודדים עם אתגרים בהתנהלות מול רשויות המכס, התייעצו עם עו"ד נוטע. קיבלתם זימון לחקירה? אל תגיעו לחקירה לבד. הגיעו לפגישה במשרד אריאל נוטע וקבלו ייעוץ, הוראות להתנהלות עסקית בתקופת החקירה והגנה משפטית מלאה. הליכים משפטיים העוסקים בסוגיות מכס, הם תמיד סבוכים ומאתגרים ומחייבים נחישות ותעוזה לצד ידע משפטי רחב וניסיון מעשי עשיר.

מתמודדים עם רשויות המכס? זה הזמן ליצור קשר עם משרדו של עו"ד אריאל נוטע, הבית המשפטי החדש שלכם. 

אין חכם כבעל ניסיון - עורך דין מכס

דירוג כובים
ברצוני להמליץ על אריאל, הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית. כאשר יש מקרים מורכבים שמגיעים אליי למשרד, אני יודע שיש כתובת שלא אהסס להפנות אליה - והיא אריאל נוטע.
המלצה על רואה חשבון עקיבא
רו"ח עמרי ביטס
אריאל נוטע הוא עורך דין וחשוב מכך - שותף לדרך. אריאל מלווה את המשרד שלי בתיקים מורכבים, ובכל משימה שנדרש אלייה - הוא עשה אותה על הצד הטוב ביותר ותוצאות לשביעות רצוננו. ממליצים בחום.
רו"ח עופר עקיבא
רו"ח עופר עקיבא
כאשר יש צורך בעורך דין אשר מכיר את המערכות, יודע איך הן עובדות מבפנים ויכול לבחור מתוך ארגז הכלים העמוק שלו את האסטרטגיה אשר תוביל את הלקוח להיות מרוצה מן התוצאה אז אריאל הוא הבחירה המושכלת.
עו"ד שרית אדוני אברהם
עו"ד שרית אדוני אברהם
לקריאה נוספת